Søg

Aflæsning for 2024 er afsluttet

Selve aflæsningen
Endnu en gang må vi erkende, at det velintegrerede Diehl-system sammen med den nyindkøbte tablet til aflæsning virkelig viser sit værd. Hos flere forbrugere stod grundvandet så højt, at nogle af vores målere var oversvømmet. Her skal vi tæt på måleren med antennen – inden for et par meter – for at få en aflæsning. Dette arbejde er blevet betydeligt lettere, fordi vi kun skal medbringe en lille tablet.

Vi oplevede dog nogle udfordringer, da enkelte målere siden sidste aflæsning var gået helt i stykker. I disse tilfælde var vi nødt til at beregne et gennemsnitsforbrug baseret på de seneste 2-3 år og manuelt indberette dette som årets forbrug.

Vi vil derfor igen opfordre forbrugerne til manuelt at aflæse måleren månedligt. På den måde kan I selv opdage en eventuel lækage, og hvis måleren pludselig går i stykker, kan vi hurtigt få en ny installeret.


Synkronisering af data med Vejen Forsyning
Heldigvis ser det ud til, at alle data er blevet overført uden problemer i år.


Alarmer og andre fejl i forbindelse med aflæsningen
I år har vi haft i alt 11 alarmer på systemet. De berørte forbrugere vil blive kontaktet inden for få dage.

Størstedelen af alarmerne, med undtagelse af én, skyldes lækage. Disse alarmer indikerer, at måleren ikke har været inaktiv i de seneste 24 timer.

Fra starten af 2024 har vi indført tre ekstra aflæsninger af målere fordelt over året. Dette har allerede gjort det muligt at informere nogle forbrugere om potentielle lækager. Alligevel anbefaler vi stadig, at man som forbruger selv holder øje med måleren. Dette kan forhindre ubehagelige overraskelser i form af store ekstraregninger for vandforbrug og afledning.


Konklusion
Til sidst vil vi gerne sige tak for endnu et år med friskt og rent vand. Vi håber, at fremtidige aflæsninger bliver lige så succesfulde.


Med venlig hilsen
Måleransvarlig
Benjamin R. Hansen